Zasady spotkań grupy roboczej Mastermind 

Grupa powstała w celu wsparcia każdego z uczestników w jego przedsięwzięciach biznesowych i okołobiznesowych, dzięki wspólnej dyskusji, wymianie myśli i doświadczeń.  

Wierzymy, że każdy z nas jest zdolny do osiągnięcia założonych celów, niezależnie od okoliczności, w jakich akurat się znajduje. 

Uczestnicząc w spotkaniach akceptujemy następujące zasady i wartości: 

  1. Cokolwiek zostanie powiedziane na spotkaniu pozostaje w zaufaniu Grupy, chyba, że narrator określi inaczej; 
  2. Wierzymy, że nikt nie rozwiąże naszych problemów za nas. Inni, życzliwi, ludzie mogą pomóc wskazać drogę, powiedzieć o własnych doświadczeniach. Podróż musimy jednak odbyć samodzielnie!
  3. Nie oceniamy siebie nawzajem, swoich pomysłów i działań; 
  4. Skupiamy się na zagadnieniu, nie na osobie; 
  5. Motywujemy się do działania, nie oceniamy efektów; 
  6. Dzielimy się swoimi doświadczeniami w danym temacie, zarówno pozytywnymi jak i negatywnymi; 
  7. Jeżeli możemy pomóc – pomagamy, jednak zawsze bezinteresownie (nie oferujemy płatnych usług doradczych czy konsultacji);
  8. Wszelkie polecenia czy przekazane kontakty traktujemy z taką samą ostrożnością, jak gdybyśmy znaleźli je w internecie;
  9. Komunikujemy się zgodnie z zasadami porozumienia bez przemocy; 

Aby utrzymać schemat spotkań, trzymamy się następującej agendy: 

  1. Przywitanie, small talk;
  2. Każdy z uczestników, czyta listę działań, jakie zobowiązał się podjąć na poprzednim spotkaniu, po krótce omawia czy zostały zrealizowane i jaki przyniosły efekt. Jeżeli zdecydował czegoś nie zrobić – określa dlaczego; 
  3. Każdy z uczestników, który zgłosił swój temat na dane spotkanie, dzieli się problemem, który chciałby rozwiązać, definiuje go w możliwie najbardziej wąskich ramach. Im mniejszy poziom ogólności – tym większa szansa na znalezienie rozwiązania; Na zdefiniowanie problemu ma 120 sekund; 
  4. Pozostali uczestnicy po kolei dzielą się swoimi doświadczeniami w danym temacie, proponują możliwe kroki i działania; Na dyskusję przewidujemy ok 5 minut;
  5. Po wysłuchaniu wszystkich, uczestnik, którego problem był omawiamy zapisuje listę rozwiązań i działań, które ma zamiar wdrożyć/wypróbować wraz z planowanym terminem ich wykonania. Jeżeli ktoś zadeklarował formę pomocy – również ją zapisujemy;
  6. Kolejny uczestnik dzieli się zagadnieniem. Nie wracamy do poruszonych wcześniej kwestii, koncentrujemy się tylko na aktualnie omawianym zagadnieniu;
  7. Podsumowanie – każdy z uczestników czyta swoje zobowiązania do działania wraz z terminami ich wykonania. A tym etapie nie komentujemy podjętych zobowiązań;